مریم تکافی

مریم تکافی


 

مریم تکافی: وقتی از تولید محتوای موبایلی صحبت می شود به این معناست که کارخانه تولید اطلاعات در جیب هر فرد است.

به گزارش ستاد خبری رویداد رج، مریم تکافی در کارگاه آموزشی با عنوان “تولید محتوا با موبایل” با اشاره به اینکه وقتی از تولید محتوای موبایلی صحبت می شود به این معناست که کارخانه تولید اطلاعات در جیب هر فرد است، اظهار کرد: تولید محتوای این کارخانه شامل متن، صوت، عکس و فیلم است.
وی با تاکید بر وجود سوژه های مختلف در اطراف رسانه های محلی، یاداور شد: شکار سوژه و نحوه انتشار آن برای مخاطب به توانمندی رسانه محلی ارتباط دارد.
این فعال رسانه گفت: ویدئوهای آنلاین بیش از ۸۰ درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف کننده را تشکیل داده است، همچنین، یک صفحه با پست یا ویدئو مخاطب را ۷ برابر بیشتر از یک صفحه بدون ویدئو نگه می دارد.
تکافی رسانه محلی را به معنای داشتن یک داستان برای سوژه دانست و اضافه کرد: کوچکترین موضوع در اطراف ما می تواند یک سوژه برای رسانه محلی باشد.
وی افزود: تلفن همراه آنقدر ظرفیت های بسیاری دارد که می تواند صاحب خود را تبدیل به بلاگر یا خبرنگار رسانه محلی کند، اما باید رسانه محلی بداند چه سوژه ای را با چه مدلی به تولید محتوای موبایلی تبدیل کند.
این فعال رسانه اولین گام در تولید محتوای موبایلی را ایده پردازی عنوان و بیان کرد: برگ برنده زندگی امروز داشتن اطلاعات است، بنابراین، هر فردی که بیشترین اطلاعات را دارد برنده است.
تکافی ادامه داد: استفاده از یوتیوب، هشتک ها، منابع محلی، رویدادهای خبری و صفحات پرمخاطب می تواند به رسانه محلی برای تولید محتوای موبایلی کمک می کند.
به گفته وی، اینکه رسانه محلی از چه زاویه ای به سوژه بپردازد، جزئی از تکنیک داستان است، در این تکنیک شروع، میانه و پایان با اوج و درگیری باید باشد.
این فعال رسانه با اشاره به اینکه داستان ها احساسات و همدردی مخاطب را برمی انگیزد، تصریح کرد: ابعاد داستانی خلاقانه برای برانگیختن کنجکاوی مخاطب کلید اصلی در تکنیک داستان گویی است.
تکافی بیان کرد: ریتم محتوای موبایلی با استفاده از تکنیک ضربان قلب مرحله مهمی در تولید محتوای موبایلی محسوب می شود، براین اساس، هر چه در گزارش موبایلی نکات به شکل ضربان قلب پستی و بلندی داشته باشد برای مخاطب جذاب تر است.
وی افزود: خلاقیت توانایی تولید با استفاده از ایده های مختلف است و خروج از منطقه امن، جهان نامحدود برای فیزیک محدود و تمرین تعویض لنز نگاه از جمله روش های خلاقیت در تولید محتوا محسوب می شود.

دیدگاه ها غیرفعال است