مصاحبه-ذالکی

مصاحبه-ذالکی


هادی ذالکی، در مصاحبه پس از برگزاری رویداد رج گفت: رویداد فراتر از حد انتظارم برگزار شد. طی دو روز کارگاهی که برکزار کردیم، میزبان ۱۲۰ نفر از فعالان اجتماعی فرهنگی و اقتصادی محلات مشهد بودیم. حدود ۸ کارگاه برای بچه ها، با حضور اساتید مشهدی و کشوری برگزار شد. شرکت کنندگان استقبال خوبی از رویداد داشتند و قرار بر این شد طی دوره ۱۰ روزه بچه ها از مهم ترین مسئله محله شون گزارش ویدیویی تهیه کنند. به این دلیل که بچه ها کار اولشان است، یک دوره ۱۰ روزه کارآموزی و کارورزی را برایشان تدارک دیدیم. تا بتوانند به کمک منتور هایشان کار رسانه ای خوب تحویل دهند. بیش از ۲۰۰ نفر ما ثبت نام اولیه داشتیم. چون میخواستیم کیفیت کارگاه ها حفظ شود، ناچار شدیم از بین آنها گزینش انجام دهیم. این عزیزان در قالب ۱۶ گروه ۵ نفره به مسائل مختلف مشهد خواهند پرداخت و کار تولید اثر رسانه ای را انجام خواهند داد.

دبیر رویداد رج، درمورد رسانه های کوچک ادامه داد: واقعیت این است که آن چیزی که ما از فضای رسانه ای جهان و کشور خودمان می خواهیم، رفتن به سمت رسانه های کوچک است. ما در رسانه های سراسری خط قرمز های متفاوتی داریم که برای مخاطب ما توجیهی ندارد. اما در رسانه های انسان محور یا انسان رسانه ها، خط قرمزی وجود ندارد. نکته دیگری که جای آن در میان تولیدات رسانه ای خالی است، برنامه های اجتماعی است. متاسفانه ما برنامه های اجتماعی قوی نداریم.

ذالکی درمورد ضعف رسانه ها در مشهد اینچنین گفت: اساسا ما در مشهد رسانه قوی نداریم. چند روزنامه در مشهد مشغول به فعالیت هستند که سیاست های مخصوص خودشان را دارند. در صدا و سیمای استان هم سیاست های خاصی حاکم است. اما افراد رسانه ای و کارگروه های کوچکی داریم که آن ها کار تولید محتوا را انجام می دهند. الزاما هیچ تناسبی هم با رسانه های تصویری ما ندارند. اما ذر حال انجام کار اجتماعی هستند. ما به این رویداد به چشم یک نقطه قوت نگاه می کنیم که می توانیم با شرکت کنندگان ارتباط بگیریم و شبکه انسان رسانه های اجتماعی خود را شکل دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدات ارسالی شرکت کنندگان، می تواند از سطح مقبولی برخوردار باشد یا خیر؟ این طور پاسخ داد: بستگی دارد این درخور بودن را در چه حوزه ای بررسی کنیم؟ آیا منظور سطح فنی است که بگوییم از احاظ فنی یک سطحی را برخوردار هستند؟ به لحاظ فنی، راستش من توقعی ندارم، چون همه‌ی بچه ها یا حداکثر آنها، کار اولشان است. بنابراین از کسی که کار اولش را انجام میدهد، من شخصاً توقع فنی نداریم. همکارانی بودند در این رویداد که ده، دوازده سال کار مکتوب انجام داده اند. اما الان می خواهند کار سوشال مدیا انجام بدهند. اینطور نیست که انتظار کار فنیِ آپ لول داشته باشم. اما از نظر محتوایی، چون همه‌ بچه ها از سطح محلات آمده‌اند و دغدغه کار محلی و اجتماعی دارند؛ به نظر من به لحاظ محتوایی حتما می توانند کاری قابل رقابت و قابل ارائه، چه در سطح استان و چه در سطح کشور ارائه دهند.

دیدگاه ها غیرفعال است