عسگری: افراد باید محله خود را هویت سازی کنند

عسگری در مصاحبه با خبرگزاری شهر آرا درباره رویداد ” رج ” اذعان کردند: ” رویداد ” رج ” با همکاری موسسه شهر آرا و حوزه هنری خراسان رضوی در حال برگزاری است. در این رویداد قرار است پیوند رسانه و جامعه دنبال شود. اصلی ترین هدف رویداد، این است که ما بتوانیم به افرادی که به فضای کار در رسانه علاقه دارند را در یک قالب کنش گری اجتماعی آموزش بدهیم و آن ها را تشویق کنیم تا در فضای محلی و رسانه ای تولید محتوا کنند. عزیزان ما در دبیرخانه از یک ماه پیش فعال شدند و انتشار فراخوان دادند. هم اکنون نیز در خدمت ۱۰۰ نفر از کسانی هستیم که ثبت نام کردند و گزینش شدند تا در این دوره آموزشی ۲ روزه آموزش ببینند. آموزش ها در مباحث و موضوعات مختلفی درباره رسانه محلی، کنش گری اجتماعی، مسئله یابی و تاثیر و نقش رسانه های محلی قرار است اتفاق بیفتد.

ایشان در ادامه بیان کردند: ” افرادی که شرکت کرده اند در قالب تیم های ۳ تا ۵ نفره دسته بندی خواهند شد و در یک فرآیند یک ماهه به همراه مربیان و منتور هایی تولید محتوای رسانه ای خواهند کرد. اکثر این افراد در قالب یک کار گزارش مستند تصویری تولید خواهند داشت. در اختتامیه رویداد سعی می کنیم، تولیدات  را ارزیابی کنیم و بهترین ها را برگزینیم و در ادامه با آن ها تعامل داشته باشیم. فراتر از ارزیابی، اصلی ترین هدف رویداد، شناسایی افراد و کنش گرانی است که در عرصه رسانه ای فعال هستند تا بتوانیم در سال اینده افراد برگزیده شده را در پروژه ها و فرآیند هایی به کار گیریم. در فرآیندی ۶ ماهه مجموعه ای از انسان رسانه ها و تیم های رسانه ای که تشکیل خواهیم داد تا بتوانند با همکاری موسسه شهر آرا کنش گری داشته باشند و در آینده شهر مشهد تاثیر گذار باشند.

پس از پایان صحبت ها، خبر نگار سوال دیگری از جناب عسگری پرسید: ” یکی از مشکلاتی که در محلات داریم، افرادی هستند که هویت رسانه ای ندارند و گزارشی از محله ها نشر می دهند که واقعیت ندارد. آیا در این رویداد قرار است به هویت دهی و شناسنامه دار کردن رسانه محلی کمک شود؟”

جناب عسگری نیز در پاسخ گفتند: ” اگر منظور شما از شناسنامه دار شدن، به رسمیت شناخته شدن است، می گوییم خیر اینطور نیست.

ایشان در ادامه بیان کردند: ” دراصل کارکرد رسانه هایی مانند شهر آرا، حوزه هنری و شهرداری در این رویداد این نیست. این مسئله به وزارت ارشاد و دیگر حوزه ها باز می گردد.  قرار است با ارتباط گیری و شناسایی مجموعه های رسانه ای در فعال کردن این عزیزان، در حوزه کنش گری، شناسایی اخبار، نحوه بیان و نوع اطلاع رسانی در فر آیند های عملیاتی آموزش صورت گیرد.

سوال دیگر جناب خبر نگار شهر آرا از جناب عسگری این بود: ” آیا برای حاشیه شهر مشهد در این رویداد قرار است اتفاق تازه ای بیفتد؟”

مجید عسگری در پاسخ گفت: ” بله. سعی شده است در گزینش ها به حاشیه شهر مشهد توجه ویژه ای نشان دهیم. اگر بچه های حاشیه شهر مشهد با این نوع نگاه که خود دنبال سوژه یابی باشند را جدی بگیرند، می توانند خودشان باید برای محله خود و اتفاقات آن، هویت سازی کنند و اتفاقات را پیگیری کنند. اگر این اتفاقات مستمر باشد، ما در بلند مدت می توانیم شبکه ای از افرادی که می توانند تولیدات رسانه ای مبتنی بوم و محله خود داشته باشند، شناسایی و آموزش دهیم.”

دیدگاه ها غیرفعال است