مسعود-نبی-دوست

مسعود-نبی-دوست


مسعود نبی دوست: محتوا در رسانه محلی فقط کلمه نیست بلکه عکس هم نوعی محتوا است.

به گزارش ستاد خبری رویداد رج، مسعود نبی دوست اظهار کرد: رسانه های ما از موضوعی یک حدود را نشان می دهند اما اینکه مخاطب تا چه اندازه این حدود را درک می کنند و چه نگاهی نسبت به موضوع مطرح شده دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه ایده درست یعنی ایده خلاصه است، افزود: وقتی در ابتدای مسیر احساس کنید که ایده پیچیده است مسیر را اشتباه طی کرده اید.
این فعال رسانه ای بیان کرد: ایده ای خوبی است که برای متخصص جداب است اما غیرمتخصص هم آن را درک می کند.
نبی دوست با اشاره به اینکه محتوا فقط کلمه نیست بلکه عکس هم نوعی محتوا است، اضافه کرد: وقتی محتوا یا عکس در رسانه ای از جمله فضای مجازی قرار می گیرد دیگر در اختیار صاحب آن محتوا نیست.
وی یادآور شد: تولید محتوا باید فرم خاصی داشته باشد، در تولید محتوا توسط رسانه با درک مخاطب از آن محتوا تفاوت بسیاری وجود دارد.
این فعال رسانه ادامه داد: در رسانه اول باید سوژه خوب باشد اما اینکه چگونه به سوژه پرداخته شود در جریان تولید محتوا شکل می گیرد.
این فعال رسانه با اشاره به اینکه جبهه حق از نزدیک قابل روایت است، تصریح کرد: وقتی از دور بخواهیم روایت گری کنیم به سوژه ظلم کرده ایم.
نبی دوست با تاکید بر اینکه برخی از روایت های دفاع مقدس براساس روایت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیست، گفت: در جامعه ای زندگی می کنیم که خانواده بیش از ۸ شهید، ۵ شهید و … داریم اما روایت درستی از دوران دفاع مقدس نداریم.
وی افزود: یکی از کارکردهای رسانه ای که به محله توجه دارد، این است که وقتی درباره آدم ها محتوایی تولید می کند به قطور شدن تجربه یک ملت کمک کرده، همچنین، محور تولید محتوا در رسانه آدم ها هستند.
این فعال رسانه متذکر شد: لازم نیست کلمه احساس را منتقل کند، بلکه ساختار باید به گونه ای باشد که احساس را به مخاطب منتقل کند.

دیدگاه ها غیرفعال است