محمد دلاوری

محمد دلاوری


 

محمد دلاوری، فعال مطرح رسانه ای گفت: مکان، افراد، اسناد و آرشیو، رویداد یا برخورد و اطلاعات مواد اولیه تولید محتوا و روایتگری است.

به گزارش ستاد خبری رویداد رج، محمد دلاوری با طرح این سوال که تولید محتوا باید از کجا شروع کنیم؟ گفت: اگر نمی توانیم محتوایی را تولید کنیم به خاطر این است که افراد ماده اولیه ندارند.
وی با بیان اینکه ماده اولیه باید حرف برای گفتن داشته باشد و تکراری نباشد، ادامه داد: مکان، افراد، اسناد و آرشیو، رویداد یا برخورد و اطلاعات مواد اولیه تولید محتوا و روایتگری است.
این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه اغلب وقتی با سوژه ای رو به رو می شویم نسبت به آن گنگ می شویم، یادآور شد: چی، چه کسی و چرا سئوالاتی است که باید در ابتدا برای تولید محتوا برای ان به پاسخ مناسب برسیم.
دلاوری افزود: مرحله اول پردازش سوژه، دیدن درست است، در مرحله بعد تمام ابعاد سوژه باید واکاوی شود
به گفته وی، اطلاعات گردآوری شده باید آنقدر دقیق و گسترده باشد که پوست سوژه را اصطلاحا جدا شود و هیچی باقی نماند.
این فعال رسانه ای با بیان اینکه در پایان تحقیقات برای سوژه باید به یک کارگاه کاملا دقیق تبدیل شویم، تصریح کرد: اگر اطلاعات کم باشد یا درست نباشد مسیر تولید محتوا را دچار مشکل می کند.
دلاوری افزود: روش فکر کردن را باید بدانید، زیرا با این روش می توانید هر اطلاعاتی که کسب می کنید را در کارخانه تفکر خود قرار دهید.
وی با تاکید بر اینکه در مرحله اطلاعات مطلقا با خودتان مهربان نباشید، گفت: اگر مرحله اطلاعات را کامل انجام دهید آن موقع است که می توانید به نتیجه قابل قبولی برسید.
دلاوری اظهار کرد: در مرحله بعد از ایده پردازی، گزینه های مختلف از جمله مکان، مسوولان مرتبط، مصاحبه شوندگان و … باید مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد، این مرحله است که آدم های خلاق به سراغ غیرمعمول ها می روند.
وی متذکر شد: مرحله تحلیل و بررسی گزینه ها مرحله روغن کاری ذهن است و فکر فعال رسانه را با خود درگیر می کند، در این مرحله مخاطب باید غافلگیر و متعجب شود.
این فعال رسانه ادامه داد: رویداد در تولید محتوا باید وجود داشته باشد، اما اغلب محتواها، رویداد را ندارد.
دلاوری یاداور شد: کار تولید محتوا نشد و نمی شود ندارد، این موضوع کار هر کسی نیست.

دیدگاه ها غیرفعال است