هادی ذالکی

هادی ذالکی


هادی ذالکی، دبیر رویداد: قصد داریم با شبکه سازی که بین بچه ها صورت گرفته است، در آینده از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

هادی ذالکی، دبیر رویداد رج، در مصاحبه ای : رج برگرفته شده از عنوان رسانه و جامعه، نگاهی دارد به ظرفیت های محلی افراد محلات مشهد در حوزه رسانه و رسانه های اجتماعی. بنا هست در این دو روز که رویداد را پیش رو داریم، یعنی ۷ و ۸ اسفند ماه، با حضور علاقمندان حوزه رسانه های اجتماعی و رسانه های محلی، چندین کلاس و طرح و بحث های مرتبط با این موضوع را برگزار کنیم. تدارک دیده ایم که برای هر سرفصل و موضوعی، استاد مطرح آن حوزه در رویداد حضور پیدا کنند.

آقای ذالکی همچنین گفت: عموم مباحث بر میگردد به مبحث های محتوایی حوزه رسانه و رسانه اجتماعی و آن چیزی که بچه های محلاتی که می خواهند کار رسانه ای انجام دهند، در این باره بدانند. برنامه در این دو روز، از ساعت ۸ صبح آغاز می شود و تا ۶ عصر ادامه پیدا می کند. پس از پایان دوره، شرکت کنندگان در گروه های ۴ یا ۵ نفره تقسیم بندی می شوند. یک راهنما یا به اصطلاح منتور رسانه ای با هر گروه همراه می شود تا در طی مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ روزه، یک گزارش مسئله محور با موضوعی از محله خودشان بسازند. سپس این گزارش را برای دبیرخانه رویداد رج ارسال نمایند، تا ما نهایتاً تا پایان اسفندماه، از منتخبین این گزارشات، تقدیر به عمل آوریم. کار و همکاری ما با بچه های شرکت کننده رسانه ای، اینجا تمام نمی شود. ما قصد داریم با این شبکه سازی که بین بچه ها صورت گرفته است و کارهایی که بچه ها در رسانه های محله خودشان انجام می دهند، ان شاالله از ظرفیت بچه ها استفاده کنیم.

-چند نفر در این دوره شرکت می کنند؟

بیش از ۲۰۰ نفر ثبت نام اولیه داشتیم، اما به این علت که قصد ما برگزاری دوره به صورت کیفی بود، از ۱۲۰ نفر از ثبت نام کنندگان دعوت کردیم که در رویداد شرکت کنند.

-خروجی گزارش ها قرار است به صورت تصویری پخش شود؟

بله، عمده خروجی ها به صورت کار تصویری تعریف شده است. البته کار رسانه ای که برای محلات تعیین شده است، معطوف به گزارش به صورت ویدئویی و تصویری نیست. اما آن چیزی که در این دوره قرار است بچه ها به دبیرخانه ارائه دهند، گزارش ویدئویی است. به این دلیل که با ثبت گزارش ویدئویی، تقریباً تمام مهارت هایی که یک شخص به عنوان کار در زمینه سوشال مدیا و کار رسانه ای به آن نیاز دارد را، به طور توامان می طلبد، در این قالب وجود دارد. برای آموزش بچه ها در این قالب توسط منتور، این سبک گزارش انتخاب شده است.

-مهمترین موضوعاتی که در هر محله قرار است به سراغ آنها بروید چیست؟

در کل، چندین سرفصل مهم وجود دارد که در کلاس ها به آنها پرداخته می شود. مثل چگونگی مسئله یابی کردن رسانه محلی، یعنی به سراغ چه موضوعی باید رفت و با چه افرادی باید مصاحبه کرد؟ یا اینکه افراد محله، شخصیت ها یا رخداد محله چطور باید روایت شود، چطور شبکه سازی اجتماعی صورت بگیرد و … . اینها مسائلی هستند که با بچه ها به طرح و بحث می گذاریم و در مورد آنها در کارگاه ها صحبت می کنیم. اینکه در رسانه محلی بچه ها چه نیاز های دیگری دارند، در دوره ۱۰ تا ۱۵ روزه ای که برای تولید گزارش ویدئویی می روند، توسط منتور به آنها ارائه می شود.

-خروجی های جمع آوری شده از گزارشات قرار است در نهایت به چه صورت ارائه شود؟

پیش بینی که در حال حاضر داریم، این است که ۱۰ گروه از محلات مختلف در این رویداد شرکت می کنند. گزارش هایی که به صورت ویدئویی است، حتماً توسط سایت های خبری و شبکه های اجتماعی منتشر می شود تا مخاطبین بتوانند از آنها استفاده کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است